mari bertasbih bersama-sama saya

26 April 2010

ceritera saya

indahnya perkenalan itu....
kelmarin saya menjadi pengapit pada sepasang pasangan...hihi seronok...tapi saya malas nak layan..takut-takut aura jiwang masuk ke dalam hati...aha tak de sapa la yang boleh selamatkan saya ketika itu...

kegagalan saya dalam berbaitul muslim dengan seorang pemuda kampung sebenarnya bukan cerita sedih yang patut saya tangisi....rupa-rupanya ia merupakan satu unsur pembinaan semangat oleh Tuhan kita yang maha pengasihani....Allahu Allah.

Allah menghadirkan saya dalam sebuat ceritera cinta yang syarie...dimana saya mendapat keazaman untuk tidak memilih cinta sebelum nikah...best2x..
pada suatu malam, saya didatangi oleh seorang sahabat, pada mulanya hanya ingin bertanya perkembangan diri, tapi soalan berlanjutan kepada perkembangan diri seorang muslimah satu lagi....alhamduliLlah, satu langkah drastik diambil untuk menuju kealam yang lebih serius...

peristiwa ini berlanjutan sehingga mungkin 4 bulan lebih, strategi disusun ( sebelah pihak lelaki ) ..saya hanya menjadi pembuka rahsia dengan "senyuman paling manis untuk akak"...tapi pihak perempuan hanya melayan dengan penuh tanda tanya.
tanpa pengetahuan pihak sebelah lelaki, saya juga menyimpan rahsia yang sama dari pihak perempuan. bahasa tak moleknya...saya pemegang mohor besar pada kedua-dua belah pihak...dalam hati melonjak-lonjak gembira...rasa tak sabar nak bagitahu kedua-dua orang ni..rahsia itu...tapi tunggu dulu...saatnyer pasti datang...

pada bulan ketiga, sebelah pihak perempuan telah mengetahui isi hati lelaki dari seorang murabbi...dia bagitahu saya....saya bagi tahu pihak lelaki..."kakak dia dah tahu "..tapi pihak perempuan merasakan dirinya tidak layak....berdamping dengan seorang pejuang muda...setelah beberapa lama, setelah ditimbang-timbang, akhirnya dia setuju untuk menerima lamaran tersebut...alhamdulillah...
subuh hari tersebut sahabat lelaki saya hantar meseg pada saya " alhamdulillah dia terima..." seronoknyer...dulu sewaktu kecil saya tertanya-tanya kenapa orang tua cakap alhamdulillah bila pihak perempuan menyatakan persetujuan kepada lamaran pihak lelaki...rupa-rupanya begini perasaannyer...

*******************************************************************************

gambar hiasan

pasangan ini tidak pernah bercouple atau berdating, mereka hanya menyimpan perasaan di dalam hati...weeeee....saya seronok sangat bila terlibat dalam kisah ini....akhirnya mereka dapat disatukan tanpa palitan maksiat...bila saya dengar nasyid dari UNIC, entah saya pun tak ingat tajuk dia...terus menangis terharu ...wah sangat indah bila cinta disatukan atas kerana malu dan takut buat maksiat dihadapan Allah..

saya cuba bandingkan cinta pasangan bercouple dan cinta ini dan cinta selepas nikah....cinta pasangan bercouple penuh dengan kepalsuan dan lakonan. cinta ini ..penuh pengorbanan dan keikhlasan cinta pada landasan Illahi...pengorbanan nafsu ( haha padan muka nafsu )...cinta lepas nikah penuh dengan kasih sayang...

saya rasa tak de orang paham citer saya ni....tp saya bersyukur pada Tuhan, kerana melibatkan saya dalam ciretera indah ini....semoga ia menjadi bekalan semasa bertemu Mu, ya Allah.

1 comment:

  1. terkejut tngok gambar tu...ingatkan sapa tah..haha..

    ReplyDelete